Com reclamar lesions?

Degut a la naturalesa de la nostra professió, és habitual que quan un client nostre pateix una lesió en què pot haver-hi un tercer responsable, s’atansi al nostre despatx demanant-nos consell de com procedir per rescabalar-se.  Aquestes consultes seria més lògic adreçar-les a un advocat, però les reclamacions per lesions també són objecte de cobertura en moltes assegurances de diferents tipus. Per aquest motiu hauríem de ser mínimament coneixedors i instruïts en les seves peculiaritats.
La casuística pot ser molt variada: una lesió per una caiguda dins un comerç, una lesió en la via pública degut a un esvoranc en una vorera, una lesió anant com a passatger en un transport públic, una lesió causada per un patinet elèctric, una lesió causada per la caiguda d’un objecte d’un immoble, una lesió causada per la ingesta d’un aliment en mal estat, una lesió causada per un tercer, una lesió per un accident de circulació, etc.
De la mà d’una advocada i d’una especialista en sinistres ens vam endinsar a conèixer les particularitats de les diferents reclamacions segons cada situació i circumstància i de quines són les pautes que cal seguir. També ens van avançar, amb quatre pinzellades, a l’entrada en vigor el pròxim 3 d’abril de la Llei Orgànica 1/2025, sobre el nou paradigma que suposarà el fet d’haver de fer un intent previ de resolució mitjançant una mediació, resolució o arbitratge com a requisit indispensable abans interposar una demanda.
En format híbrid i amb una assistència de més de 150 persones, Veronica Badillo, advocada de negoci i responsable de la xarxa de col·laboradors, i Gemma Viñuales, supervisora de sinistres, ambdues de onLygal, el 20 de febrer va tenir lloc aquest nou acte de formació contínua organitzat pel nostre Col·legi.
Comparteix l'entrada

Més notícies

Comissió Permanent

Dimarts 28 d’abril ha tingut lloc la primera reunió de la Comissió Permanent d’aquest 2025, presidida per Mercè Herrera. Durant…

Llegir més